Ήδη από τα πρώτα χρόνια της ρωμαϊκής κυριαρχίας, το ιερό των Δελφών είχε χάσει την πολιτική του δύναμη, με αποτέλεσμα τη μείωση των εισφορών και των σημαντικών αφιερωμάτων. Ωστόσο, υπήρξαν Ρωμαίοι αυτοκράτορες που φρόντισαν για την επισκευή των μνημείων και την τόνωση της θρησκευτικής ζωής.
Τον 1ο αιώνα μ.Χ. ο Νέρωνας τιμήθηκε με την προσθήκη ανάγλυφης ζωφόρου στο προσκήνιο του θεάτρου, με τους άθλους του Ηρακλή, του ήρωα με τον οποίο ταύτιζε ο αυτοκράτορας τον εαυτό του.
Το ανάθημα του Αιμιλίου Παύλου είναι ένα μοναδικό μνημείο, καθώς φέρει το αρχαιότερο ιστορικό ανάγλυφο: στη ζωφόρο του απεικονίζονται σκηνές από τη μάχη της Πύδνας το 168 π.Χ., που συμβολίζει την έναρξη της ρωμαϊκής κυριαρχίας στον ελλαδικό χώρο.
Συγχρόνως, ένα εξαιρετικό έργο στην ιστορία του ελληνικού πορτραίτου αποτελεί το μαρμάρινο κεφάλι του Ρωμαίου στρατηγού-υπάτου, Τίτου Κοΐντιου Φλαμινίνου, ο οποίος το 197 π.Χ. νίκησε τον βασιλιά της Μακεδονίας Φίλιππο Ε΄ και τιμήθηκε ως ο απελευθερωτής των ελληνικών πόλεων από την μακεδονική κυριαρχία.
Ένας από τους αυτοκράτορες που επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μαντείο των Δελφών ήταν και ο φιλέλληνας Αδριανός. Σήμερα σώζεται το άγαλμα του ευνοούμενού του, Αντινόου, ενός πανέμορφου νέου από την Ασία που πνίγηκε στον ποταμό Νείλο και έκτοτε τιμήθηκε ως ημίθεος. Το άγαλμα των Δελφών είναι ένα από τα καλύτερα σωζόμενα αγάλματα του νέου και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της τέχνης κατά την εποχή του Αδριανού.